Nieuws uit Castricum: nog meer leegstand in het dorpshart

Hallo en welkom bij editie 104 van de Nieuws uit Castricum. Dezelfde nieuwsbrief, vanaf vandaag verstuurd via de dienst Substack omdat de vorige e-maildienst (Revue) stopt. Hopelijk heb je deze e-mail goed ontvangen. En als het goed is kun je nog steeds op deze e-mail antwoorden om mij een bericht te sturen. Substack biedt mij als schrijver meer technische en visuele mogelijkheden waar jij als lezer van gaat profiteren - waarover snel meer. Het archief met vorige nieuwsbrieven vind je hier.

In deze nieuwsbrief lees je twee exclusieve verhalen, allebei over detailhandel die de verhuur in gaat. Er zit veel werk in, dus ik hoop dat je er iets van opsteekt. Je kunt mijn kritische artikelen gratis en zonder reclames lezen. Waardeer je mijn werk, dan steun je mij door een donatie via Tikkie over te maken of door om mijn rekeningnummer te vragen.

Veel leesplezier gewenst en heb je een vraag of opmerking over de wijze waarop je deze e-mail ontvangt, dan hoor ik natuurlijk graag van je. Je kunt mij ook rechtstreeks mailen op [email protected].

Huitenga gestopt, pand staat te huur. Maar niet voor woningen.

Foto: Rens Blom/nieuwsuitcastricum.nl

Nu het Huitenga-pand te huur staat, zag ik in de Funda in Business-advertentie dat de makelaar woningen als één van de huuropties noemt. Bij navraag blijkt dat niet te kloppen. Waarom niet en wat er wel allemaal mogelijk is, lees je in onderstaand artikel. Ik ben ook benieuwd wat jij van de huurprijs - 14.000 euro per maand exclusief btw - vindt.

Bierhut vertrekt uit Castricum

Foto: Rens Blom/nieuwsuitcastricum.nl

Slecht nieuws voor liefhebbers van speciaalbier: de Bierhut vertrekt uit Castricum. Ik sprak met de mede-eigenaar en de verhuurmakelaar. Dat leverde een nieuw inzicht op. Het pand met bovengelegen appartement staat namelijk te koop als beleggingsobject, maar door het stoppen van de Bierhut komt de winkelruimte vrij. En dat kan interessant zijn voor een belegger met winkelambities of de ambitie om de winkelruimte zelf te verhuren.

Kort nieuws:

  • Hoewel deze nieuwsbrief geen promotiekanaal voor goede doelen is, wijd ik graag aandacht aan een mooie inzamelingsactie voor inwoners van Oekraïne. Over twee weken vertrekt een Castricummer (niet voor het eerst) met een vrachtauto naar Oekraïne om daar zoveel mogelijk gedoneerde (winter)kleding af te geven. Warme kleding is af te geven aan de Willem de Zwijgerlaan 98 in Castricum.

Tot volgende week

Dank voor je aandacht, hopelijk is deze nieuwsbrief je goed bevallen. Als je een vraag, feedback of nieuwstip hebt, hoor ik graag van je. En waardeer je mijn onafhankelijke lokale journalistiek, dan kun je een donatie via Tikkie overmaken of om mijn rekeningnummer vragen.

Graag tot volgende week,

groeten Rens