• Nieuws uit Castricum
  • Posts
  • Nieuws uit Castricum: gemeente wil Oekraïense vluchtelingen in oud-Rabobank-kantoor huisvesten

Nieuws uit Castricum: gemeente wil Oekraïense vluchtelingen in oud-Rabobank-kantoor huisvesten

Hallo en welkom bij de 84ste editie van de Nieuws uit Castricum-nieuwsbrief. Welkom ook nieuwe abonnees. Dank aan de donateurs van vorige week en ook dank voor de tientallen felicitaties voor mijn verjaardag, erg attent!

Deze week heb ik een exclusief verhaal over de gemeente die gevluchte vrouwen en kinderen uit Oekraïne wil opvangen in het leegstaande Rabobank-kantoor aan de Dorpsstraat. Ook lees je dat sportcentrum Berg en Bal noodgedwongen een nieuwe eigenaar krijgt. Daar houd ik het bij, want het was een rustige zomerse nieuwsweek en je leest hier alleen écht nieuws.

Ik kan mijn onafhankelijke en reclamevrije artikelen schrijven als alle lezers af en toe een donatie via Tikkie overmaken. Draag jij mijn werk ook een warm hart toe?

Veel leesplezier gewenst en ik hoor graag van je als je een vraag, nieuwstip of feedback hebt.

Gemeente wil Oekraïense vluchtelingen opvangen in oud-Rabobank-kantoor

De gemeente Castricum wil Oekraïense vluchtelingen huisvesten in het leegstaande Rabobank-kantoor. Dat bevestigt de gemeente tegenover nieuwsuitcastricum.nl. Heb je deze week een reportage in de Volkskrant gelezen over de containerwoningen aan de Puikman? De claim dat de gemeente honderden flexibele woonunits wil realiseren in Castricum is niet zo zwart-wit als het lijkt, zo blijkt uit navraag van deze website. Een groot deel staat er al en met de nieuwe woonunits erbij haalt de gemeente nog geen tweehonderd flexwoningen.

Lees het hele verhaal gratis en zonder reclames op de nieuwswebsite die bij deze e-mailnieuwsbrief hoort.

De gemeente Castricum wil vluchtelingen uit Oekraïne huisvesten in een voormalig Rabobank-kantoor. Lees alles over het plan.

Berg en Bal komt (noodgedwongen) in andere handen

Sportcentrum Berg en Bal in Castricum krijgt per 1 januari 2023 een nieuwe eigenaar. Henk Boontje (80), de huidige eigenaar, verkoopt de exploitatie na dertig jaar vooral vanwege financiële redenen. Steeds meer van zijn tennisbanen staan leeg omdat leden overstappen naar de concurrerende tennisvereniging in Bakkum, squash verliest aan populariteit en de coronapandemie heeft de inkomsten van het bedrijf ook geen goed gedaan.

En dus verkoopt Boontje 'zijn' Berg en Bal aan een groep investeerders, die beloven dat er voorlopig niets verandert voor verenigingen en sporters. 'Het is jammer dat het allemaal zo gelopen is. Toen ik dit avontuur aanging, had ik mij er wel wat meer van voorgesteld', zegt een teleurgestelde Boontje in gesprek met de Castricummer.

Boontje is samen met zijn zoons ook eigenaar van tennisvereniging De Voetel in Limmen. Dat willen zij zo houden, tenzij ze ook daar om financiële redenen mee moeten stoppen.

Tot volgende week

Bedankt voor je aandacht, hopelijk vond je het weer een boeiende nieuwsbrief. Zoals je weet kun je mijn onafhankelijke en kritische artikelen gratis en zonder reclames lezen. Dat kan ik alleen doen dankzij de donaties van lezers. Journalistiek voor én door lezers dus. Je steunt mij door af en toe een donatie via Tikkie over te maken, en ik kan op verzoek mijn rekeningnummer delen. Dank!

Tot volgende week,

groeten Rens