Nieuws uit Castricum: E-Fiber start met de aanleg van glasvezelinternet

Hallo en welkom bij de 85ste editie van de Nieuws uit Castricum-nieuwsbrief. Hopelijk geniet je net als ik van de zon.

In deze nieuwsbrief lees je meer informatie over de glasvezelplannen van E-Fiber. Die worden nu erg concreet, maar belangrijke informatie ontbreekt nog steeds. Je leest in het artikel ook onder welke voorwaarde E-Fiber gratis een glasvezelaansluiting in je huis monteert en wanneer je moet betalen. En wat het verschil is met concurrent Delta, dat pas glasvezel mag aanleggen als E-Fiber klaar is.

Verder lees je in deze nieuwsbrief dat er al ruim 2100 handtekeningen zijn opgehaald voor een petitie rondom de kermis in Limmen. De gemeente bemoeit zich er ook mee.

Veel leesplezier gewenst en ik hoor graag van je als een vraag, opmerking of nieuwstip hebt.

E-Fiber start deze maand met de aanleg van glasvezelinternet

E-Fiber start op 29 augustus met het aanleggen van zijn glasvezelinternetkabels in Castricum. Het bedrijf heeft Castricum in zeven gebieden verdeeld, maar heeft nog lang niet alle belangrijke informatie bekendgemaakt. Wat weten we tot dusver en wanneer is de glasvezelaansluiting wel en niet gratis?

Ik leg het je gratis, onafhankelijk en zonder advertenties uit in onderstaand artikel. Wil je mij bedanken voor mijn werk, dan kun je een donatie via Tikkie overmaken. Dank!

E-Fiber gaat vanaf eind augustus in Castricum glasvezel aanleggen. Dat meldt het bedrijf. In dit artikel lees je alles over de plannen.

Komende week duidelijkheid over de kermis in Limmen

Paniek onder inwoners van Limmen, want deze kermis moet de speciale feesttent van Eetbar Lekker voor het eerst in dertig jaar om 23:00 sluiten in plaats van 01:00. Problematisch, aldus de eigenaresse. Zij heeft ook een café, dat tot 03:00 open mag blijven. Tegen het Noordhollands Dagblad zegt ze: 'Er mogen vierhonderd mensen in het café en 750 in de tent. Als die zo vroeg dicht moet, waar ga ik al die mensen dan bergen? Moet ik ze gaan stapelen, of zo? Ik ben de enige horecagelegenheid die tot laat open is met de kermis, dus grote kans dat mensen dan op straat gaan zwerven.'

De aangepaste sluitingstijd is bepaald door de gemeente Castricum - de reden is de eigenaresse van Eetbar Lekker niet duidelijk. Zij hoopt de gemeente via een petitie op andere gedachten te krijgen. Die petitie, op 29 juli gestart, is op moment van schrijven ruim 2100 keer ondertekend. Ook verschillende lezers van nieuwsuitcastricum.nl stuurden de petitie naar mij door.

De gemeente Castricum zegt komende week in gesprek te gaan met de eigenaresse van Eetbar Lekker en daarna 'meer duidelijkheid' te geven over de openingstijd van de feesttent.

Eetbar Lekker haalde vorig jaar het landelijke nieuws toen een toeschouwer bier gooide in het gezicht van Mart Hoogkamer. De ingehuurde zanger vertrok vervolgens. Voor Eetbar Lekker liep de schade richting de tienduizend euro, wat de eigenaresse wilde verhalen op de biergooier.

Kort nieuws:

  • Meer kermisnieuws, want de jaarlijkse kermis op de Brink in Castricum vindt plaats op 13 tot en met 16 augustus. Café City grijpt de kermis aan om Panny Panadero en Dries Roelvink in te huren voor optredens op 13 en 14 augustus. Die optredens zijn alleen toegankelijk met een betaalde ticket, aldus de speciale website.

Tot volgende week

Dank weer voor je aandacht, ik hoop dat je het een boeiende nieuwsbrief vond. Graag herinner ik je eraan dat ik deze berichtgeving alleen kan voortzetten als alle lezers af en toe een donatie via Tikkie overmaken.

Bedankt en ik hoor graag van je als je een vraag, opmerking of nieuwstip hebt. Een mooie week gewenst en graag tot volgende week met een relevant verhaal over de Castricumse woningmarkt,

groeten Rens